1) Humøret er bedre – Endorphinerne giver dig et kick og får dig til at håndtere ”problemer”, mens du motionerer.
Humøret kan holde sig helt oppe i op til 5 timer efter du stopper med at motionere.

2) Du danner ekstra hjerneceller. Det bevirker, at du også holder din hjerne ung, så længe du holder din krop ung.
Du vil med andre ord være klogere i længere tid.

3) Din krop holdes ung i længere tid, fordi svedproduktionen og de store muskelmasser er med til at give huden et fast og sundt look.

4) Risikoen for hjerte/karsygdomme, sukkersyge, kræft, knogleskørhed o.l. er nedsat, når du motionerer og spiser sundt.

5) Dit immunforsvar vil være langt bedre, hvis du holder dig i form. Forkølelse, influenza o.l. vil slet ikke bide sig fast, som hvis du ikke bevæger dig jævnligt.

6) Sexlivet er bedre, hvis du kan lide din krop, ikke er bange for at bruge den, ved hvordan den fungerer og hvordan du skal bruge bl.a. din bækkenbunds-muskulatør for at opnå bedre sex.

7) Dit søvnbehov vil falde og dit energiniveau stige. Tænk på, hvad du kan nå at udrette, hvis du fik flere timer i døgnet.

8) Din muskelmasse øges, sætter din energiforbrænding i vejret og giver dig en flottere krop.

9) Din lungekapacitet øges, når du dyrker motion. Dette bevirker, at din iltoptagelse bliver bedre, og du kommer i bedre form.

10) Din knoglestruktur vil være langt stærkere, når du motionerer. Derved kan du forebygge en del af risikoen for knogleskørhed.

Kilde: Charlotte Birchow